A csinovnyikok, munkájuk jellegéből adódóan, más emberekkel dolgoznak együtt. Sorozatunk ezeket a szerteágazó és sokrétű, parazita és szimbiotikus kapcsolatokat kívánja megvilágítani, fároszként utat mutatni a sűrű, sötét éjben. Az első részben a rendszergazda bonyolult jellemét boncolgattuk, remélhetőleg végleges és megnyugtató választ kínálva mindazoknak, akik saját bőrükön tapasztalják a fent említett csinovnyik alfaj személyiségének minden nyűgét s nyilait. A mai rész a hülye ügyfélről szól. 

A csinovnyikok éltében előbb-utóbb eljön az a nap, amikor felbukkan az a bizonyos első, akit civilizált körökben csak úgy emlegetnek, némi eufemizmussal: a nehéz ügyfél. Ez a reggel is csak úgy kezdődik, mint a többi, a közelgő fenyegetést, csak, mintegy távoli mennydörgés, a rossz előérzet jelzi. Aztán jön az első villám: megcsörren a telefon/felvillan az „Önnek új üzenete érkezett” felirat. Még akkor sem sejtjük, hogy életünk pillanatokon belül gyökeresen megváltozik. Mert ezután ő már mindig jelen lesz, mitikus figuraként, aki hétköznapjainkat uralja. Damoklész kardjaként lebeg a fejünk felett, puszta említésére összeugrik a gyomrunk. Az idők során neve már-már fogalommá nemesül, ó igen, ő AZ a kovácsjános.
 
Azonban ezt akkor még mind nem tudjuk. Gyanútlanul felvesszük a telefont/megnyitjuk az e-mailt. És akkor lecsap. Az első támadást még visszaverjük, de ő sem adja fel. Célja, hogy pokollá tegye minden munkával töltött percünket, sőt lehetőleg a munkahelyünkön kívül töltötteket is. A kedvesség, alaposság, bizonytalanság álcája mögött valójában nagyon is tudatos presszionálás folyik. Meg akarja kapni, amit akar, és gyorsan. Nem átallja a főnökünket is zaklatni, hosszas csevegést folytatva vele kvalitásaink és figyelmességünk hiányáról (ami természetesen irányában sohasem lehet elégséges). Mindig azt akarja, amit nem lehet, akkor, amikor nem elérhető. Minden maga intéz, nem bízik senkiben, bennünk sem. Valójában nem hiszi egy szavunkat sem. Amennyiben mégis sikerülne a megfelelő válaszokat adni a kérdéseire, ő akkor sem elégedett. Természetesnek veszi, hogy kvázi személyi asszisztensévé avanzsálunk minden egyes híváskor, és bármely szabályt önként és dalolva áthágunk miatta.
 
Bár ezt a speciális egyedet elég könnyű felismerni, mégis, az alábbi listával szeretnénk segíteni a korai menekülést. Tehát, ha az alábbiak akár egyike is igaz, menekülj. Gyorsan.
 
  • Az e-mailben pontokba szedi a kérdéseit.
  • Ha a munkaidőd 8-kor kezdődik, 8 óra 1 perckor telefonál (még hallod a reggeliző családot a háttérben), ha 5-ig tart, akkor 4 óra 59-kor.
  • Ugyanazt a kérdést bravúrosan át tudja fogalmazni, akár többször is. Ennek örömére a csinovnyik is kénytelen ugyanazt a választ adni, egyre butított verzióban persze.
  • Az előző pontból adódóan mindig visszatér. Hiába hiszed, hogy már megoldottad és megszabadultál tőle.
  • Mindig történik vele valami. Az ő ügye a legbonyolultabb, amivel egész karriered során találkozni fogsz.
  • Bár sosem hibázol, nála mégis. Kénytelen vagy kimenteni magad, melyet ő nagylelkűen megköszön – másolatba téve az egész főnökséget...

A bejegyzés trackback címe:

https://csinovnyikblog.blog.hu/api/trackback/id/tr531763576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bumburnyák · http://csaba2007.spaces.live.com 2010.03.01. 14:30:56

..én azt a fajta ügyfelet szeretem legjobban..aki olyan megrendeléssel jön be..hogy a cucc már aznap, de legkésőbb másnap kellene neki..és a cucc jellegéből adódóan azonnal tudjuk..nem kármentésről, hanem jóval előre tudott dologról van szó, egyszerűen a saját késedelmeit, rajtunk akarja behozni, vagy leverni..

..azt szoktam ilyenkor mondani neki..kérem, jöjjön vissza tegnapelőtt, és akkor mára megcsináljuk..ilyenkor csak néz a majma..elsőre nem igazán érti..ilyenkor lassan, tagoltan elmagyarázom, miről is van szó..
süti beállítások módosítása