Az elmúlt évtizedek viharos technikai fejlődésének köszönhetően ma már mindannyiunk zsebében ott lapul a mobiltelefon. Használatának illemszabályai azonban sajnos nem fejlődtek egy ütemben az elterjedésével. Hol vannak már azok az idők, amikor égő volt egy-egy hangosan megcsörrenő telefon, és újgazdag burzsoának számított, aki “bunkófonon” beszélt nyilvános helyen. Azóta a csinovnyik társadalom is belátta a kütyü hasznosságát, olyannyira, hogy ma már nem tudnánk meglenni nélküle.

Egyes multinacionális cégek a „dress code”-hoz hasonlatos szabályokat vezettek be az irodai mobilhasználatot illetően, van, ahol még az asztalon sem lehet kint a mobiltelefon. Ehhez képest, a kevésbé szerencsések végighallgathatják a legfrissebb pletykákat kolléganőjük szerelmi életéről, a háziállatok hogylétéről, a gyermekek legújabb fertőző betegségeiről, stb. Nyilván nem lehet mindenhol külön helyiséget fenntartani a magánbeszélgetések lefolytatására, a kollégák sem pattanhatnak fel  helyükről minden alkalommal, amikor az aktuális pasinkkal szakítunk telefonon. Így az a legjobb, ha csak lehet, ha nem folytatunk mobilon magánbeszélgetést az irodában, és udvariasan elmagyarázzuk nagymamánknak, hogy munka után visszahívjuk és akkor elmondhatja teljes terjedelmében, a gázóra-leolvasó izgalmas látogatását.

 

Ha már mobiltelefon, akkor szót kell ejteni a csengőhangokról. Alapesetben nyilván hasznos, hogy az ember száz közül is megismeri a sajátját, még nagy tömegben is. Nem is beszélve arról, hogy az önkifejezés egyik eszköze. Jól gondoljuk meg azonban, mielőtt beállítjuk a kiválasztott csengőhangot. Például egy céges megbeszélésen a „Like a Virgin” nem biztos, hogy a megfelelő imázst közvetíti rólunk.

 

Természetesen a legjobb, ha a munkahelyen lenémítjuk a telefonunkat. Ha a közelben vagyunk, így is észrevesszük, ha valaki hív. Ha pedig éppen kávészünetet tartunk, akkor sem kárhoztatjuk a kollégákat a James Bond, a Mission Impossible vagy éppen a Charlie angyalai főcímének végtelenített változatára.

A bejegyzés trackback címe:

https://csinovnyikblog.blog.hu/api/trackback/id/tr71744896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kzolika 2010.02.27. 01:40:47

Ennél az az idegesítőbb, amikor a céges asztali telefonon bonyolítják ezeket a hívásokat, ráadásul nem leplezett "Várj, visszahívlak!" beköszönéssel kezdve, ha őket hívták a mobiljukon.
A cégnél cost cutting van, meg egy kedves német főnök, aki próbál is figyelni erre. Én kitaláltam, hogy az asztali telefonokról is kérjünk egy évre visszamenőleg részletes számlát és tart ameddig tart, mindenkivel nézessük át és azonosítassuk be a hívásokat, a magánjellegűeket pedig téríttessük meg. Volt aki kb. egy félhavi fizetését fizette be a magánhívások miatt. Elég népszerű lettem ezzel az ötletemmel.
süti beállítások módosítása